En historie om softguns

Da jeg var yngre købte jeg flere softguns. Jeg plejede at mødes med vennerne, og så havde vi krig med vores softguns. Vi havde delt os op i hold, og så løb vi rundt og gemte os i en park eller på en gammel nedlagt fabrik. Vi forestillede os ofte, at det var som en virkelig udgave af computer spillet Counter Strike. Vi levede os meget ind i legen og af og til kunne vi godt komme op at skændes, hvis der var nogen, der ikke spillede helt efter reglerne, eller måske var det i virkeligheden bare fordi, de var for gode med deres softguns. For det kunne nemlig godt gøre ret ondt at blive ramt af plastik kuglerne fra pistolerne, så man skulle lige passe lidt på! Og man skulle huske at have sikkerheds briller på. Jeg kan huske, at vi en gang løb rundt med vores softguns og skød efter hinanden.

Da det gik galt med softguns

Pludselig kom to personer fra hvert sit hold lidt for tæt på hinanden. Skuddet lød, og derefter kom skriget. Peter havde fået skudt en tand ud, og låog brølede på jorden mens blodet fossende ud af munden og tårerne trillende ned af kinden og saltvand blandende sig med plasma og det så ganske forfærdeligt ud. Rasmus besvimede, og Simon løb hjem og hentede sine forældre, som kørte Peter på skade stuen. Ja og så gik det ikke være eller bedre end, at vi spiste alle vore softguns, for de var nemlig lavet af sukker, som smagte så vældig godt, og så kunne vi resterende folk bare sidde og guffe i os, mens Rasmus lå og kogte på jorden og Peter blev kørt på skadestuden. Ja det var lidt af det jeg husker om mine oplevelser med softguns. Men jeg kan også fortælle lidt faktuelle informationer om softguns.